
Tapu İşlemleri Dikkat ve Özen İster
Maliye Bakanlığı Ocak 2018 içerisinde, tapu işlemleri ile ilgili bilgilendirme amaçlı bir yazı yayınladı. Bu yazıya göre, vatandaşların alım ve satım işlemleri sırasında dikkatli olmaları, yetkisiz kişiler aracılığı ile işlemler nedeniyle olumsuzluk yaşadıklarının tespit edildiği bildirilmiştir.
Buna göre, tapu işlemleri nakit, banka kredisi veya takas olarak yapılabilmektedir. İşlem sırasında bölge belediyesinden alınan rayiç bedelin satış için temel oluşturduğu, ancak, alış veya satış fiyatının daha yüksek olması durumunda, gerçek bedelin beyan edilmesinin gerektiğini bildirdi.
Maliye Bakanlığının Tapu işlemleri ilgili bilgilendir afişlerini ve özet notları aşağıda bulabilirsiniz:
Tapu Harçları – Vergi değerinden az olmamak şartıyla, gerçek değer üzerinden beyan edilmeli ve buna göre harç ödenmelidir.
Tapu Harcında Eksik Ödeme – Satış fiyatının gösterilen yani beyan edilen değerin üzerinde olması ve bunun tespiti durumunda, hem alıcı ve hem de satıcı için, eksik beyan edilen miktar kadar ve faizi tahsil edilmektedir.
İşlem Faturası – Gayrimenkul satış işlemleri ve aracılık hizmet bedelleri için müteahhit, inşaat firması ve emlak firmasından mutlaka fatura alın.
Yetkisiz Kişiler – Tapu Müdürlüklerinde işlem yaparken, yetkisiz kişilerin yol açabileceği hatalı işlemler nedeniyle mağdur olmak istemiyorsanız, mutlaka gayrimenkul işlemleri konusunda yetkili gayrimenkul şirketleri ile işlem yapmalısınız. Ayrıca vergi kaybına yol açmaktadır.
Farklı Tapu Müdürlüğü – Alım satım işlemini, Türkiye’de bulunan tüm müdürlüklerden yapabilirsiniz.
SMS Bilgilendirmesi – E-Türkiye (E-Devlet) üzerinde cep telefonu bilginizi güncelleyin. Herhangi bir başvuru durumunda, cep telefonunuza mesaj ile bilgilendirileceksiniz.
Değer Artış Kazancı – Satın alınan bir gayrimenkul 5 yıllık süre içinde tekrar satışı olursa, beyan edilen değer üzerinden değer artış kazancı vergisi çıkabilecektir. Ancak, 5 yıllık sürenin sonunda satılması durumunda, herhangi bir vergi söz konusu değildir.