Gayrimenkul Pazarlama Planı

Bir gayrimenkulün satışı ile ilgili olarak yapılması ve adım adım uygulanması gereken bir pazarlama planı olmalıdır.

Her satışın bir teknik ve sosyal tarafı vardır. Satış profesyonelleri, ürünlerini satarken doğru zamanda doğru müşteriye sunmak suretiyle satış kapatırlar. Bu nedenle, gayrimenkul satışlarında da bir pazarlama planı hazırlanmalı ve bu plan ile yola çıkılmalıdır.

Gayrimenkul Pazarlama Planına ait ana başlıkları aşağıda bulabilirsiniz. Bu planın uygulama başlıkları her bir gayrimenkul için belirli bir takvim dahilinde hazırlanmalı ve uygulanmalıdır. Aşağıda ana başlıkları bulunan pazarlama planı detaylandırılarak kullanılmalıdır.

  • Gayrimenkulün doğru satış fiyatının belirlenmesi
  • Yetki sözleşmesinin imzalanması
  • Satılık tabelasının konulması
  • Özellikler sayfasının hazırlanması
  • Kaliteli fotoğrafların çekilmesi
  • 360 Derece fotoğrafların çekilmesi
  • Video çekimi
  • Whatsapp ile potansiyel müşterilere duyurulması
  • Ofis içinde diğer gayrimenkul danışmanlarına portföyün tanıtılması
  • Komşulara haber verilmesi
  • Etkin çevreye haber verilmesi
  • Yerel ve bölgesel diğer profesyonellerin paylaşımına açılması
  • Hedef kitleye, mektup, e-mail ve posta ile duyurulması
  • Mevcut alıcı veri tabanına duyurulması
  • Gazete reklamı verilmesi (ihtiyaç duyulduğunda)
  • Gayrimenkul bülteninde yayınlanması
  • Turyap portföy dergisinde yayınlanması
  • İnternet reklamının hazırlanması
  • Sahibinden, Hürriyet Emlak, Emlakjet web sitelerinde ilanın çıkılması
  • Yabancıların arayışları ile ilgili ingilizce ilan çıkılması
  • Hedef kitle pazarlaması için yüz yüze görüşme ve sunum yapılması
  • Pazarlama faaliyetlerinin mülk sahibine raporlanması
  • Alıcıya finansal işlemlerle ilgili gerekli yardımın sağlanması